reactiile la hipoglicemie

Am avut ocazia sa stau langa diabetici si sa-i observ cum se comporta la hipoglicemie.
Unii dintre ei erau chiar amuzanti,desi nu e nimic amuzant in a face hipoglicemie.
De obicei, adolescentii radeau foarte mult, fara motiv si erau agitati. Din orice radeau.
Copii mai mici, erau un pic panicati. Unii aproape ca plangeau, pt ca nu-si dadeau seama ce e cu ei si se simteau rau.
Adultii, mi s-a parut ca, erau destul de linistiti, calmi….parca amorteau cu totul si se miscau in reluare.

Eu, sunt irascibila si tacuta. Nu sunt atenta la ce-i in jur sau la ce mi se spune. Nu vorbesc, par plecata pe alta planeta,iar daca m-as vedea probabil as zice ca-s drogata sau beata.
Daca se insista cu „ce ai? ti-e rau?” rabufnesc si devin crizata. Vreau sa fiu lasata in pace, pt ca pur si simplu nu ma pot concentra la nimic in acele momente.

Cum reactionati?

2 comentarii (+add yours?)

  1. Ioana Toma
    Noi 04, 2010 @ 11:04:19

    ultima data cind copila mea (6 ani si 6 luni) a facut hipo a fost recent si un picut cam scary. La prinz am lasat copilul sa mearga la nani cu buni iar noi am plecat sa-i luam o rochita pentru serbarea care tocmai se apropia. Nu am lipsit mai mult de 2 ore insa cind am intrat in casa m-am speriat de plinsetele care se auzeau din dormitorul ei. Copila tremura si plingea cu lacrimi de crocodil zicind ca o gidila ceva. Binenteles ca pina sa intram noi in casa buni ii daduse deja o bomboana care insa nu apucase sa-si faca efectul. Am suplimentat si noi cu 10 g zahar am luat copila in brate si am asteptat sa se linisteasca. In cei trei ani de cind s-a instalat diabetul am avut doar citeva episoade cu hipoglicemie si de regula de fiecare data am fost in preajma copilei, le-am ‘ citit’ si actionat din timp asa ca niciodata nu facut ‘urit’. Cred ca asta e si motivul pentru care acum m-a afectat atit de tare. Dar a trecut… Daca insa dau filmul inapoi cele mai urite crize de hipo (urlete din cauza durerilor de burta, biiguieli fara sens) le-am avut, unde crezi(?) chiar in locul in care ar trebui sa ne simtim in siguranta si anume in spital (si asta prin ‘bunavointa’ unei doctorite blonde si in conditiile in care noi ne-am internat ‘pe picioare’ ca sa zic asa, avind ca simptom corpii cetonici, glicozuria si glicemia mare fara nici o manisfestare grava -dar asta e alta poveste pe care vreau sa o uit dar se pare ca m-a marcat foarte mult si chiar nu pot -daca citesti primul meu post de pe http://www.noisidiabetul.ro/ intelegi ce vreau sa spun).
    O zi buna fara hipo fara hiper.

    Răspunde

  2. ruxxandrra
    Feb 11, 2011 @ 07:36:29

    Eu incep sa tremur usor la inceput(daca e prea mica seman cu o gelatina) si simt un nod in gat. Uneori simt o transpiratie rece si nu sunt capabila sa ma misc. Lumea se invarte cu tot cu mine pana imi gasesc tabletele de glucoza.

    Răspunde

Lasă un răspuns

