oameni crizati si lenesi

E plin pe forumuri de intrebari inteligente „am glicemia 140mg/dl. am diabet?”…. „am o durere groaznica de stomac. am ulcer?”…..”am pitici pe creier. sunt nebun?”
Imi vine sa-mi dau mie palme, cand vad, dar pai lor?

E simplu! Daca simti ca e ceva ciudat cu tine, ca te doare ceva, ca nu ies analizele bune, du-te omule la doctor! De aia exista doctor. Chiar daca majoritatea sunt niste idioti care gresesc diagnosticul sau habar nu au cu ce se mananca medicina, du-te la doctor, macar iti faci o idee, dormi cat de cat linistit noaptea, nu mai faci capu calendar la lume, pe forumuri.
Stiu ca e complicat cu doctorul: programare, spaga si iar bani, bani, bani, dar decat sa pui intrebari tampite unora care nici nu te vad, nici nu sunt doctori…
Mai sunt unii care zic „nu ma duc la doctor,ca daca imi zice ceva de rau?” Pai si nu e mai bine sa-ti zica de rau,de bine, de care o fi, decat sa stai sa-ti toci nervii degeaba „aoleo,ce o-i avea?”
Altii zic „lasa ca nu am nimic,imi trece mie”. E posibil sa treaca sau nu. Dar cel mai posibil e sa-ti para rau ca nu ai actionat la timp si nu te-ai tratat cand inca mai puteai.
Si sa raspund la ce m-a deranjat de fapt… Daca iei glicemia dimineata pe nemancate, si iese peste 130, cel mai bine te duci la doctor si faci un test de toleranta la glucoza. Iti da sa bei glucoza dizolvata in apa si iti ia glicemia din 2 in 2 ore. Nu patesti absolut nimic dupa aceea, nu iti este rau, nu faci diabet (ca diabetul nu se face de la dulciuri) si pleci acasa linistit daca ai glicemiile pana in 160 la diferite intervale sau pleci direct la spital daca ajung glicemiile la peste 200.
Pentru glicemii luate pe nemancate, sub 130, nu aveti de ce sa va agitati. Stresul creste glicemia oricui. Trebuie sa le repetati cand sunteti calmi.

Gata,m-am calmat 😀

3 comentarii (+add yours?)

  1. ruxxandrra
    Feb 11, 2011 @ 09:45:28

    Haha! Pe mine m-a intrebat odata cineva daca are diabet pentru ca a baut 2, 5 l de apa inz iau respectiva si el obisnuia sa bea mult mai putin. Sa mai spun ca era caldura de pe lume afara??”:))

    Răspunde

  2. ruxxandrra
    Feb 11, 2011 @ 09:45:56

    ziua respectiva*
    ups!

    Răspunde

  3. zuza
    Mar 02, 2011 @ 20:57:27

    saptamana asta,am auzit de 100mii de ori gluma aceea seaca „am mancat la bomboane, de dau in diabet”.
    In gandul meu spuneam „la cat esti de prost/proasta, mai bine iti ramaneau in gat bomboanele”.

    Răspunde

Lasă un răspuns

