indiferenta si nepasare…

cati dintre voi stiu de fapt ce e diabetul? unii cred ca se ia…altii cred ca e un fel de cancer…altii si mai prost informati,cred ca se face de la dulciuri…

Uneori imi vine sa rad (am dezvoltat aceasta capacitate de aparare) …alteori ma intristeaza situatia asta.

Diabetul e o boala cronica….o ai toata viata,nu se vindeca,dar nici nu mori din asta :)) Pancreasul nu mai poate secreta insulina si creste nivelul de glucoza din sange. Unii „fericiti” au diabet de tip 2 si doar prin regim si pastile isi tin boala in frau.  Cei cu diabet de tip 1( copii si tineri pana in 30 de ani de regula) au nevoie de injectii cu insulina.Nu e asa  „oribil” pe cat pare acest tratament….mai  oribil este cand esti privit pe sub gene si neinteles…

Se zice ca fiecare isi merita soarta….(o viata plina de injectii,spitale)…dar macar esti in viata,nu?

6 comentarii (+add yours?)

  1. ullise
    Aug 21, 2008 @ 01:42:43

    Am cunoscut multe pesoane cu diabet, au o viata perfect normala numai ca trebuie sa fie foarte atenti la ceea ce mananca si din cand in cand sa isi faca insulina aceea cu seringile acelea fine si delicate.

    Răspunde

  2. zuza
    Aug 21, 2008 @ 12:47:20

    depinde ce inseamna la tine o viata normala ,ullise

    Răspunde

  3. Andy
    Sep 10, 2008 @ 12:53:47

    Depinde si cum privesti „soarta” respectiva. There’s a good side to every story, fara nici o exceptie. (Personally am intrat in contact cu destule persoane care au diabet, am fost si eu anuntat la un moment dat ca s-ar putea si eu sa … dar nu).

    Indiferenta? Nepasare? Ignoranta? Cine trebuie sa fie langa tine o sa fie oricum „acolo”, no matter what, iar restul? Why care? 🙂

    Răspunde

  4. Laura
    Sep 16, 2008 @ 19:15:38

    Tata are diabet… e mai „norocos” si nu a ajuns inca la injectii cu insulina. Dar e genul de om care face 2000 km/saptamana, are zeci de subordonati (a se mentiona ca ai mei sunt divoratati si mai are 2 copii – printre care unul destul de mic), are zeci de obligatii, doarme 5 ore/noapte iar de regim nu prea poate fi vorba… Unde pui ca el era ahtiat dupa dulciuri. Noroc cu Milka dietetica… Asa ca, unii chiar inteleg… macar putin.

    Be strong and smile! 🙂

    Răspunde

  5. Ruxxandra
    Iul 20, 2009 @ 02:24:21

    Am diabet de tip 1 de un an si inca nu m-am obisnuit cu gandul. Inca mai am stari de depresie, dar incerc sa am grija de mine.

    Am intalnit multe persoane care mi-au zis „saraca, de tine..atat de tanara!” sau „vaii, ai ajuns deja la insulina..asta e grav!”

    Eu plangeam la inceput, dar acum m-am obisnuit. Sunt foarte multi care nu stiu ca exista doua tipuri de diabet. Am auzit persoane cu tipul 2 spunand ca ei nu trec pe insulina ca au auzit ca orbeste. Mda..

    Te pup! ai grija de tine >:D<

    Răspunde

  6. zuza
    Iul 20, 2009 @ 13:16:09

    in spital cand am descoperit, am intalnit o femeie la 50 si ceva de ani foarte de treaba. Mi-a zis” sa-l stapanesti sanatoasa, sa nu-l lasi pe el sa te stapaneasca” …la fel iti urez si eu 😛
    Am auzit mult versiuni tampite: daca faci insulina, esti pe moarte sau orbesti sau nu mai poti sa faci nimic si nu mai poti lucra….
    Oameni nebuni si prost informati.

    Răspunde

Lasă un răspuns

